Är man depressivt lagd så är man

Har funderat på vilka fördelar det är med att vara fri från allt ansvar vad gäller hästeriet när man inte äger en egen häst. Ekonomin framförallt, och ekonomin bidrar till att det finns andra möjligheter och mer tid till annat här i livet. Till exempel att röja upp och kosta på det lilla råtthål vi bor i så att vi så småningom kan flytta härifrån, vill inte bo mitt i Söråker med grannar från alla håll. Vill bo på en hästgård och göra sådant jag tycker är roligt och givande istället för att hålla på med en trädgård som ändå redan har förfallit (klipper dock endast gräsmattan om jag måste).

Först och främst skall badrummet färdigställas, sedan skall trappen som vi aldrig blir klar med bli just klar och jag ska rensa ur garderoben där vi slängt allt på hög och fixa så att vi får lite av en städskrubb/förvaringsskrubb. Efter det någon gång skall vi göra i ordning hallen och resten av huset, men det kommer när det kommer, nu kommer vi i alla fall ha helt andra möjligheter till förändring.

Jag funderar på att "fitta" upp mig själv, vilket jag gjort många gånger tidigare men aldrig funnit tid till. En bootcamp tillsammans med Sessan och förhoppningsvis Översten om hon bestämmer sig för att gå utbildningen som hon blivit antagen till i Sundsvall?! Livet skulle vara mycket enklare om jag kunde komma i 38/40 istället för den storlek (generous) jag har idag.

Jag försöker att inte se eventuella problem som kommer att uppstå, detta efter råd från ett flertal personer att tänka lite positivt för än gång skull. Problemet finns ändå där, jag är depressivt lagd och när nedstämdheten slår till mig så slår den till HÅRT. Det är som natt och dag, verkligen... Man kan inte tro att jag är samma trevliga, glada person när det händer. Jag tappar all verklighetsuppfattning och vill verkligen bara dö och försvinna från det här livet. Det är jobbigt och ledsamt...

Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0