Sökes: Läkare med engagemang och tid. Finnes: Patient med många potentiella fel!

Respektlöst? Något.

"Provsvaren visar inga avvikande värden, kanske att du behöver äta järntillskott när du menstruerar."


Alltså allvarligt, menar läkaren på fullaste allvar att inget mer än detta skall göras? Visst, OM det hjälper så är det bra, men skriver man då verkligen som ovan till en patient? Totalt hänsynslöst att gissa sig fram till att järntillskott skulle kunna vara en lösning när provsvaren säger att det inte visar på några avvikande värden. Humbug-"läkare"! Trodde för allt i världen att jag hittat en läkare som ville ta reda på den bakomliggande faktorn nu. 

Eller måste man tolka det på annat sätt, att om normala värden tillexempel är mellan 4-6, men godtagbara på 3 respektive 7 även fast det inte hör till de normala värdena? Jag förstår inte, men det jag däremot förstår är att den här läkaren borde gå en kurs i att kunna uttrycka sig rätt och riktigt i ett brev till sin patient. Kanske skulle jag skicka Överste Morr på honom så att hon kunde ge honom några piskrapprumpan bar när han gör dessa tjänstefel i fortsättingen. 

BAAAH!    




Kommentarer
Morr

Hur visste du att jag gillar att ge smisk? :O Fast, jag tycker bättre om att få. Som med allt. Utom stryk. :)



Varsågod för den infon! Puss på rumpan bar!

2010-10-22 @ 02:04:40
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0