Stora språng ut till den positiva världen!

I skrivandets stund är klockan 04:52 och det är cirka 2 h och 20 minuter innan jag får åka hem och sova. Efter det här arbetspasset har jag 4,5-5 dagars ledighet beroende på hur man ser på det. När dessa dagar av ledighet har gått är det dags för ytterligare 2 arbetsdagar. Minst. Jag hoppas förstås på mer, även om jag första natten alltid mår pissdåligt. Det sköna med att inte studera är att jag får tid till så mycket annat, fast dagarna går mest åt till att klara av dem på ett bra och positivt sätt.

Förra veckan tillexempel, den började på värsta tänkbara sätt och jag kände mig fruktansvärt down under, trots detta så gjorde jag ett par saker på min lista och kände mig genast mycket mer tillfredsställd. Under söndagen trotsade jag min nedstämdhet och gick på två födelsedagskalas, men fick skippa ridningen. På måndag kom Sofie och hennes sambo ned och hjälpte oss att röja ur garaget, jag lagade en god älgstek och vi hade trevligt trots att vi bara röjde upp.

Och det var där det vände, på två dagar vände jag den negativa trenden och jag mådde så gott som bra hela veckan efter det. Jag tog en promenad till stallet på tisdagen för att rida, men ridningen fick vänta och istället blev det ridning både onsdag och torsdag. På torsdag kväll får jag ett positivt och uppiggande sms från lilla Sess där hon helt sonika skriver att hon vill ha en katt och undrar om jag inte ville följa med på Birsta nästkommande dag.

Vem kan motstå något sådant positivt och spontant? Vem förutom Sessan kan komma på tanken att drömma om en katt och sedan återkomma till verkligheten och fråga om inte Birsta vore ett alternativ. Detta gjorde ju att jag klev upp lite tidigare än vad jag egentligen behöver innan första natten, bara för att suga åt mig så mycket energi jag bara kunde!

TACK!



Kommentarer
c..

Pöössssssssss!!!!!!!!!

2010-10-04 @ 11:45:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0