Hästfrågor

~ Hästarna  ~

Första hästen du red var: Första hästen jag red själv hette Musse och var en liten busig skimmel likt Mulle. Kallade därför också honom jämt för Mulle till en början.
Hur gammal var du när du red för första gången: Antagligen har jag ridit några ponnyridningar jag som inte minns, men första gången helt själv så var jag 10 år gammal.
Hur många älsklingshästar har du haft: Älsklingshästar? Gurkan, Kulla, Moro, Harald (fjording på THF).

~ Utrustning ~

Hur många...

...ridbyxor har du: 6-7 st par, kanske? Har dock två favoriter som gärna åker in och ut ur tvättmaskinen.
...hjälmar har du: 2 st.
...spön har du: 3-4 st.
...ridvästar har du: Ridvästar har jag 2 stycken av, säkerhetsridvästar 1 st som jag aldrig använder..
...ridskor har du: 1 par, om man bortser från mina walkingskor som blev slit och slängridskor.
...ridstövlar har du: 1 par, som är trasiga. Skall dock beställa ett par nya, någon gång.
...grimmor har du: Ehm, inte så många. Ett par trasiga, kanske ett par hela.
...täcken har du? 6 st, tror jag.

Vilken färg var dina första ridbyxor:
Svarta, ett par som ärvdes från min ingifta moster.
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Beige/brun, brun/beige/rutig, blå, svarta. Kanske någon fler?

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat: Ja
Ridit dressyr Ja
Skänkelvikning/sidvärts Ja
Galopperat Ja
Piaff Nej
Passage Nej
Tölt Ja
Hoppat utomhus Ja
Badat med häst Ja
Ridit på egen hand Ja
Testat voltige Nej, om det inte räknas att jag halvstått på Kulla en gång
Suttit på en häst som skenat [ja på en strand och bettet hade gått av.]
Tappat kontrollen över hästen helt [ja]
Ramlat av [ja]
Bakdelsvändning [ja]
Framdelsvänding [ja]
Ridit dressyrprogram [ja]
Tävlat i hoppning [ja]
Tävlat i dressyr [ja]
Tävlat i fälttävlan [ja några få gånger för längesen med ett av mina förra fullblod.]
Tävlat i någon annan kategori [ja galopp och körning med en häst som hette Axel. :)]



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0