Grisen gal i granens topp!

Måste verkligen stärka kondition och styrka, det här går inte. Förvisso är jag fortfarande snorig och lite förkyld, men jag orkade ingenting när jag red en kompis häst i morse. Snacka om dödläge. Är det så svårt att se till att få den träningen ett par gånger i veckan? Vet inte riktigt hur jag skall prioritera, kanske är det bättre att lägga tid och pengar på jobba upp min kropp från grunden istället för att slita med ridningen om det bara är jobbigt och klumpigt. Om jag trivs i ridgruppen med inriktning hopp kanske det räcker med det, samt att jag eventuellt får låna min kompis häst en gång varje eller varannan vecka. 

Bella finns alltid till förfogande och kanske ska jag släppa kraven (från mig själv) helt där och bara skrutta runt med henne när jag känner för det. Red i princip varje dag när jag hade Moro, så 3-4 gånger totalt i veckan borde jag klara utan problem samtidigt som jag tränar mig själv ett par gånger i veckan. Kanske. Kanske. Måste peppa mig själv, ta mig förbi alla hjärnspöken. Allt känns så mycket enklare om jag går upp tidigt på morgonen, åker iväg och gör något. Då känner jag mig som nu, inspirerad och taggad!

Opp och ned, ned och Opp.



Kommentarer
c..

Alltså lilla gumman..Du blir på sikt mycket piggare av att träna! Trött från början -självklart men du måste ju bygga upp nått! Sen blir du piggare -starkare och troligen så mår du mkt bättre ! OCH orkar rida så mycket bättre!!!Du måste bara få din stora tumme ur*** jo jobbigt jag vet...Men..Puss!

2010-10-30 @ 12:29:39
URL: http://fashionforoldies.zoomin.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0