Den första riktiga dagen

Har hunnit varit ut till stallet ett par gånger idag för att umgås med Blomman. Ville vara med i morse eftersom hon skulle släppas ut första gången. Nu när jag inte känner henne så vill jag absolut ta ansvar över att vara med och se hur det går. Hon var pigg när hon skulle ut, saknade lite respekt och ville bara med hennes boxgranne. Lät henne hållas och släppte ut henne, där hon sprang runt och kikade på omgivningen. Var dock lugn och tog några tuggor hö så jag gick upp och mockade, pysslade och bar ut vatten.

For sedan hem i några timmar för att återvända, tanken var att jag skulle pyssla med henne inne och sedan ta en promenad i omgivningen. När vi kom in var hon dock orolig och gick runt i boxen, fick ingen riktig ro i kroppen så jag avvaktade bara. Gick ut och hämtade en liten tuss hö som hon inte var intresserad av, fick skotta av framför dörren eftersom att det vackra vädret resulterade i en del takras. Kan ha varit en av anledningarna till att hon kändes så spänd, förstås.

Tog sedan ut henne och kontrollerade lite start, stop och back - väldigt trevlig trots att hon fortfarande var spänd. Fortsatte lite i hagen för att få henne lite avspänd och så småningom slappnade hon av och tuggade, samt slickade sig om munnen. Trots detta var hon inte helt bekväm med alla nya intryck och jag kände att hon behöver lite mer tid på sig. Tror att både hon och jag hade förlorat på att gå på en promenad, för hur det än är så känner inte hon mig och jag känner inte henne. Om det verkar bättre i morgon ska vi ut på en skrittpromenad tillsammans med Lollan och Lassi.


Blir inte toppenbilder med min kamera på mobilen, blir säkert bättre när jag vet vart jag har henne dessutom.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0