Möjligheter och framtidsutsikter

Pratade med ägaren till 'Blomman' idag och det kändes så väldigt bra. Hon verkar vara den typ av människa som har samma filosofi vad gäller hästar som mig, samt att vi kommer bra överrens. Det är en förutsättning för att allt ska fungera så bra som möjligt när man lånar en häst på foder, även i andra sammanhang. Och stallplatsen sen, det är ett mindre stall med stora boxar och där hästarna inte behöver vara rädd för att de ska stressa sönder på grund av yttre påverkan. Hästarna ska vara häst i längsta möjliga mån och det är också extremt viktigt att alla delar samma filosofi för att man skall trivas tillsammans.

Det känns som att vi gör det.

Min dröm är att kunna ha en riktigt bra och fungerande lösdrift där deras naturliga miljö tillämpas på ett bra sätt. Självklart är jag lite av den traditionella typen som vill ha ett varmt och skönt stall att vistas i när det är dags för att rida eller kanske duscha av hästen. Det är bara för min egen bekvämlighet, förstås, men dagens hästar är så vana stallmiljön att boxen mer och mer är deras fristad. Där de får den vila de behöver, men som antagligen också gör många väldigt uttråkade.

Jag vill kunna ha båda möjligheterna, för hästarnas bästa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0