Hoppträning 17/6

I fredags var jag på träning med Blomman, problemet var att det bara var jag där. Ingen tränare och inga andra ekipage, måste ha missat någon information där. På aktivitetskalendern stod  vårat ridpass uppe som vanligt så jag antog innan att vi också skulle rida som vanligt. Nåväl, duktig tjej reder sig själv liksom. Plockade fram lite smått och gott och fick ta saken i egna händer. Fortsätter med fem och en halvan och den börjar att ge resultat. Blomman är SÅ lyhörd och duktig, det är så fantastiskt roligt att jag fått chansen att lära känna henne.

Avståndet blev något kort först så efter att ha korrigerat det gick det superfint. Lade också upp ett fristående kryss för att hoppa fram på samt kunna lägga in före eller efter fem och halvan, bara så att jag fick mer att koncentrera på än att bara komma över hindret. Hon tog verkligen i för kung och fosterland, men med blicken framåt och tårna mot skyn var det bara att hänga med.

Har testat en ny sadel i ett par dagar och jag upplever att hon får rundare gångarter och mer villig att arbeta under sig än med den nuvarande sadeln. Måste kolla med någon som på plats kan se vad de tror om den sadeln, för min del så ger den ofantligt stora stöd och jag satt som gjutet i den - särskilt i hoppmomentet. Vill dock rida i den igen för att se om jag kan bestämma mig. Idag är det mer plus än minus, men när det handlar om så pass mycket pengar vill jag hitta en sadel som är bra för både mig och häst.

Återkommer med resultat.



Kommentarer
Hanna

Kan inte mannen filma så att du själv ser?

2011-06-19 @ 10:43:20
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Josefine m. ridtravaren bellie

Kul att det går bra!! :-)

2011-06-19 @ 17:44:37
URL: http://minfux.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0