Lördagsträning för bästa Coach H

Ber om ursäkt för få uppdateringar, har lite svårt att ta mig tid och hitta motivation. Jag kämpar på med Blomman och har hittat hennes akilleshäl, att bli kliad. Det gör att vi kommer varandra närmre och det känns så mysigt, på så sätt slappnar vi av med varandra på ett helt annat sätt. Var in och tränade på lördag eftermiddag och det var verkligen en berg- och dalbana på det passet. Jag har haft väldigt svårt att vara i mentalt bra fokus och det har visat sig vara en mindre lyckad kombination när jag också ska rida. Känner dock att jag måste och vill göra saker för att utmana mig själv när jag hamnar i den här situationen eftersom jag vill komma ifrån det.

Jag och Översten försökte att sammanfatta dagen med enbart positiva saker.


Ett axplock ur den faktiskt långa listan utöver ridningen är:

  • Lätt hantering
  • Lätt att lasta dit
  • Lastade sig själv hem
  • Lugn och stadig

Ridningen gick också bra, dock åkte mina känslor som sagt berg- och dalbana under hela ridpasset. Fick en massa mentala spärrar, särskilt vid galopparbetet. Blomman taggad! Jag osäker... Lydnadsarbete stod på schemat och det funkade bra, dock ballade jag ur ett flertal gånger. TACK världens bästa Eva Hägglund för att du också agerar häst- och ryttarpsykolog. Kände mig slutligen nöjd, men inte förrän att Morr hjälpt mig att sammanfatta lördagens spektakel.



Kommentarer
Morran

Det mest positiva var väl att Blomman inte åt upp min sportlunch. :)

2011-03-21 @ 07:21:23
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0