Foppa i OS, flip eller flopp?

Jaromir Jagr går ut hårt på Sveriges "stjärna" Peter Forsberg rapporterar Aftonbladen i den här artikeln. Peter Forsberg menar å sin sida i en annan artikel att han inte förstår vad Jagr menar, eftersom han är frisk och på gång. Men är han verkligen det? Att mitt hockeyintresse svalnat ganska rejält är inget som är någon hemlighet, men nu i OS-tider är jag bara tvungen att kommentera dessa artiklar.

Jag hoppas givetvis att Jagr har fel, men jag håller med honom. Jag har förvisso ingen större koll på Peter Forsberg mer än att jag hör ett evigt tjat om honom från Överste Morr, men en sak är säker, och det är att det är ganska svårt att missa skade- eller "han spelar"-rapporten eftersom media inte gör annat än att rapportera om detta. Det är givetvis inte Foppa själv som ber om all uppmärksamhet, men vad skulle hända om han sade till på skarpen? Med all säkerhet ingenting, men hans lag Modo drabbas av detta och det tog väldigt lång tid för Freddan Andersson att bita ifrån och säga åt resten av laget att sluta hoppas på "frälsaren".

Hans kvaliteter och erfarenhet gör honom väldigt värdefull, men är det verkligen värt att ta med honom i spelartruppen om det finns en överhängande chans till att han får spendera den tiden på bänken eller på läktaren på grund av skada/sjukdom/whatever? Nej, jag tycker inte det och jag kan tycka att det är lite egoistiskt av Foppa att tacka ja till landslaget när hans skadehistorik är som den är. Jag har förvisso inget annat förslag på vad eller vem som skulle kunna ha tagit hans plats, men jag kan ändå tycka att det är en vild chansning.


*~~*~~*~~*~~*~~*~~*


Dock vill jag hylla Foppa som fortsätter att spela och inte ger upp, han spelar knappast för pengarna eftersom han lär ha ett tjockt och fint sparkonto med investeringar här och där. Han fortsätter att spela för att han vill spela, inte något annat, men trots detta så kan jag tycka att det är egoistiskt av honom att delta i OS. Och det är inte konstigt att stora delar av det svenska folket är osäker på honom..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0