Chocklad eller vanilj?

På fredag har jag planerat att jag skall baka nutellafyllda cupcake's med någon trevlig frosting på, lillasyrran (som älskar nutella) fyller år på söndag och på lördag är det tänkt att hon skall bjuda på födelsedagsfika. Det är alltid trevligare om man har något speciellt att baka till, så med det tänkte jag också att jag behövde lite tillbehör när jag och Jonny förra veckan spatserade runt Birsta City.

Hamnade på Åhléns eftersom jag tänkte mig att det där skulle finnas ett förkläde som inte kostade 500 riksdaler (är fortfarande lite bitter över att det där fina förklädet var så dyrt, det som jag visade). Och mycket riktigt, hittade ett funktionellt förkläde med matchande grytlappar till. Innan jag var färdig hade jag ändå lagt ut närmare 500 spänn på det jag handlade och på grund av detta så blev jag extra bitter.

Muffinsplåt, formar och en sprits fick följa med mig hem!


    



Frågan är bara, vad blir bäst? Vanliga vaniljmuffins eller chokladmuffins? Vad tror ni blir godast? Själv skulle jag förstås säga vaniljmuffins eftersom jag tycker att det är som att välja mellan pest eller kolera. Hatar sockerkaka, men sockerkaka tillsammans med choklad är hädelse, det blir bara för mycket. Men det är inte jag som skall äta dem... Så, vad säger ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0