Att vara eller icke vara, Peter, det är frågan!


Jaha, Peter Forsberg gör comeback - igen. Min trogna vapendragare är förstås nöjd, Överste Morr skulle välja honom alla dagar i veckan framför mig och det är helt ok. Jag har dock funderat på Peters stora återkomst och att den kommer i NHL, världens största liga. Varför? Jo, trots hans frånvaro från hockeyn med diverse inhopp i Modo under åren så är Forsberg en av världens bästa spelare. Han är beundransvärd och ingen föredetting som jag velat påstå tidigare. Han förtjänar att lyckas och slippa oro och spekulationer från pressen om den världsberömda foten.

Inte nog med att han har varit världens bästa spelare tidigare, han tillhör fortfarande skaran av de främsta topp 10-spelarna och hans återkomst är nyttig för världen. Nästintill synd att han inte kommer att spela med Modo, då han drar fulla hus var än i Sverige de spelar och det är något svensk hockey skulle behöva. Har någon annan ens lyckats med den bedriften? Jag tvivlar. Dock ska en av världens bästa spelare tillhöra en av världens bästa ligor.

Betänk också vilken enorm tillgång har är utanför planen. Envis, målmedveten och rutinerad. Att som ung spelare få ta del av hur han tränar, vart han tränar och hur mycket kan bara vara inspirerande. Jag känner inte Peter Forsberg personligen, men vad man kan utröna - även som blind - är att han älskar att spela ishockey. Det sägs att han är den sämst betalda i NHL, men jag kan med 99.9% säkerhet säga att han inte spelar för pengarna. I det här läget vill han bara lyckas med att komma tillbaka till det spel han hängivet följt sedan barnsben.

Är det inte kärlek så säg. Alla dessa toner om att han ska lägga av, slänga skridskorna på hyllan och bara ge upp - det är Peter Forsberg själv som måste få känna när det är dags. Inte när ett gäng amatörer på läktarplats säger så. Jag är den förste skeptikern att ta av hatten och hålla tummarna för att allt går som planerat, gör det inte det så får jag väl ta på mig hatten igen, men det tror jag inte att vi behöver vara rädda för. Jag känner positivt på hans försök, för första gången någonsin.

Yours sincerely.

 

 

 



Kommentarer
Morran

Ät upp hatten! Svälj den hel! :) Jag känner positivt på din text, för första gången någonsin. Hehe

2011-02-09 @ 18:22:09
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0