I'm a lesbian wannabe..

Jag lovade mig själv att jag skulle försöka skriva någonting seriöst. Något som är aktuellt för närvarande. Jag vet inte hur det går, men att ta upp homo- och bisexualitet är väl mer på tapeten än något då det bara i dagarna då homobröllop tilläts i Storbritanien/England.

Min syn på livet i stort är rätt vriden enligt mångas principer, men det är endast något jag står för och tror på. Senast idag blev jag publicerade i radio på grund av några ord om att vara ytlig, ord som för mig är verklighet men oacceptabelt för de flesta. Nåväl...

Enligt vad biblen förespråkar så är det inte acceptabelt att känna sig dragen till någon av samma kön, och detta anses som en avvikelse eller ett funktionsfel i skapelsen. Dock är bilden något skev angående detta och kan i vissa fall misstolkas. Jag har fått den uppfattning om att den homosexuella handlingen är fel, men att inget nämns om själva känslan. Fast då bör man väl komma ihåg att i dagens läge så förekommer sex etc. allt mer nu än förr och att handlingen är oundvikbar.

Det jag egentligen har funderat över utirån mina egna upplevelser handlar väl egentligen om att alla människor är bisexuella. Otroligt dumt påstående anser vissa, andra stannar upp och funderar över det. För hur är det egentligen? Jag är heterosexuell men kan ändå inte låta bli att fundera ibland över hur det skulle vara med någon av samma kön som mig själv. Inga allvarliga tankar, men tanken och den attraktion jag ser hos kvinnor i överlag. Det går i överstyr när man står och balanserar på kanten och sedan trillar ned, när själva åtrån går över i handling. Där släpper jag tanken och låter det vara. 

Men att neka till att det inte finns eller har funnits någon gång? Skitsnack.

Det är för de svaga människorna som inte har någon tro om sig själva och för dem som är rädda för att tryckas ner i marken. Bara att erkänna saker för sig själv, för en som person att växa något enormt, just för att det är början eller fortsättningen till en bra självkänsla.

Jag tror på det, och min egna tro är starkare än någon annans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0