Det enda jag kräver är ärlighet!

Hur ska man reagera när något visar sig vara det man inte trodde?

För några veckor sedan svek en viktig person mig genom att ljuga och bedra, och min första reaktion var besvikelse som resulterade i en massa tårar,  men slutade i ilska. En ilska som fick mig omedvetet att knyta nävarna och min kropp att darra. Det är inte själva tanken att personen i fråga gjorde det han gjorde, fast å andra sidan har det självklart kopplingar, utan det att han ljög mig rakt upp i ansiktet.

Jag har aldrig känt mig så sviken i hela mitt liv. Det var inget som kunde hända mig.

Men, nu har det hänt och det är ingen idé att vara bitter. Så mycket har jag lärt mig här i livet. 

Men vad händer när man får reda något om en av sina bästa vänner, som man a l d r i g kunde tro? Jag vet inte om det är sant egentligen, och frågar man personen kan det förstöra hela förhållandet. Och det bästa man har i livet är väl vänner? En dum snubbe är inget att haka upp sig på, men en vän, är alltid en vän och inget kan förstöra det.
Eller? Visst begår alla misstag? Och så länge det inte påverkar mig.. Då gör det väl inget?

Fast när och OM det påverkar mig, vad gör man då?

Hur reagerar och handlar man i en sån här situation egentligen.. Det här är ett annan sorts svek, det är inte riktat mot mig personligen, och min kropp reagerar annorlunda än föreågende exempel. Vad gör man?

Ärlighet, är det viktigaste för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0