Spelet.

Jag såg nyss en film på Tv3 som gjorde mig alldeles upprörd och ledsen inombords. För er som inte sett den tidigare så handlar det om en bror som ger bort en present till hans väldigt rika bror som går ut på att han är med i ett spel. Han jagas, han blir utsatt för inbrott, mordförsök och allt som tänkas kan, verkligen en pers för psyket. Jag har fortfarande lite svårt att smälta det jag har sett, det eftersom det påminner mig om drömmar jag haft där man blir jagad och så svårt upprörd och ledsen inombords att man gråter då man vaknar.

Jag sitter här och försöker ignorera det som bränner innanför ögonlocket, men jag mår riktigt dåligt. Filmen fortsätter att med att han blir drogad, skeppad till mexico, han mördar sin bror och hoppar från ett högt tak precis som sin pappa för att ta sitt liv. Allt är planerat in i minsta detalj, och han överlever förstås... Det har varit ett sånt velande filmen igenom så man visste inte vad som var sant och inte. Först var det en lek, sedan blodigt allvar, en lek igen och sedan är det en scen där han skjuter sin bror, allvar igen och sedan kommer hoppet. Han klarar sig och det är en lek igen, brorsan lever och alla skrattar åt händelsen och sen slutar filmen i stort sätt.

Här sitter jag, djupt upprörd och kan inte släppa det jag nyss har sett. Jag är ledsen, och jag kommer definitivt sova oroligt i natt. Jag vill sova djupt, och skönt och slippa bli utsatt för sånt här igen. Jag har inte upplevt den här känslan medans jag varit vaken, och den är ännu värre än i drömmarna.

Det kändes, som att det var mig de utsatte allt det här för.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0