Tragiskt.

Fick just veta av min mamma att en av mina vänners brorsa har kört ihjäl sig i fyllan i morse, tillsammans drog han med en av mina fd. grannar som vårdas för allvarliga skador på sjukhuset just nu. Jag tycker det är så fruktansvärt grymt och sorgligt, samtidigt som jag tycker sådana människor är helt dumma i huvudet eftersom man INTE kör när man är full. Något sådant ska inte ens komma på tanken...

Olyckan hände ute vid mina kusiner, och jag tackar gud att det var vid 04.00 det hände och inte senare. Vem vet vad som hade kunnat hänt om mina kusiner varit ute och lekt vid den tiden? Jag vågar inte ens tänka tanken.

Jag är glad att inget sånt hände, och jag är glad över att min fd. granne lever trots att jag faktiskt avskytt honom innan. Han var dum som satte sin fot i samma bil som en onykter kille, förmodligen var han väl inte ens nykter själv men ändå.

Jag kan inte göra så mycket nu, men en sak som det borde vara lag på är att alkolås ska införas eftersom om man blir riktigt onykter så blir man också riktigt omdömeslös. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra, i ALLAS fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0