Grön eller Röd?

Trängselavgift

Dagarna fortsätter och trots att allergin har dämpats så har hostan tagit över. Fast jag måste passa mig för att klaga och vara bitter över saker, det är något som man får leva med och man inte besöker farbror doktorn. Värst är ändå när det stör min och andras sömn.. P1 blir säkert galen på mig då jag vaknar mitt i natten och hostar lungorna ur mig.

Sak samma. Imorse var jag på presskonferens på Hilton Hotel i Södermalm, tillsammans med Mp's språkrör och diverse presstalesmän. Förvisso stog jag bara i kulisserna och bevittnade det och intressant var det då de presenterade de första SIFO-undersökningarna från Stockholm.

Väldigt positivt resultat:

Ja: 62%
Nej: 30%
Osäker: 8%

Vilket måste ses som vädligt bra.

Gustav Fridolin går precis förbi utanför rummet där jag sitter och babblar politik med skånsk dialekt över telefonen. Oerhört duktig och insatt kille som behövs i riksdagen, det är svårt att inte titta på honom med lite beundran i blicken. Han om någon kommer att övertyga många i landet om att Miljöpartiet är det parti de måste rösta på.

Vad tycker jag själv? Det är klart att det är väldigt mycket att hålla reda på, och mina åsikter är definitivt röd-gröna/grön-röda men vart jag lutar mest vet jag inte. Väldigt intressant att lyssna på diverse frågor som tas upp på olika möten angåenda Jordbruk t.ex. som speglar Naturbruksgymnasiet Nordviks inställning.

Röd?
röd
Eller...

Grön?

grön

Absolut inte blå...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0