Jag hatar att älska våren.

Jag känner mig egentligen lyckligt lottad över att bo i Sverige med de förutsättningar som vi har. Vi har fyra underbara årstider och med Socialdemokraterna i topp i Sveriges regering så ska alla vara med. Ingen ska vara bättre än någon annan, och alla ska ha lika värde. Åtminstone är det något som man kämpar för, och att då släppa in Moderaterna i styret skulle bli katastrofalt på många olika sätt eftersom de skulle rasera allt och sedan börja bygga på en ny idé.

Ett Sverige (ännu) mer likt USA! - tss..

Huvudämnet idag är inte Sveriges politik utan den förbaskade våren som jag älskar, men ändå avskyr så mycket. Nu har det snart gått 14 dagar sedan jag sov en hel natt utan att vakna varje timme för att hämta andan, snyta min nos och pilla lite i ögonen som är alldeles igenklistrade. Jag pratar förstås om allt vad våren innebär för oss allergiker, pollen.

Utan att överdriva.

Jag har tillbringat några dagar i vackra Oxelösund tillsammans med en av mina bästa väninnor. Förrutom att alltid görs så som vi brukar, det vill säga att äta tills vi spyr och sedan klaga över hur feta vi är så har vi även hunnit med Vårruset i Norrköping. Jag får vara nöjd över tid och resultat med tanke på min jobbiga allergi, som förvisso är en ganska bra sak att skylla på ifall man skulle tröttna, men som jag mycket hellre skulle vilja vara utan.

Det finns planer på Tjejmilen den 27e Augusti, men innan dess ska jag hinna med att avverka Vårruset hemma i Sundsvall och Östersund - Trondheim tillsammans med mina släktingar. Ja, om de välkomnar mig som springer som en snigel hasar sig fram och bara beklagar mig över onda knän eller jobbig allergi. Men det är något de får så lov att göra, och förhoppningsvis har jag väl hunnit träna mig i bättre form tills dess.

Nu väntar jag på att min själsfrände från Sundsvall ska dyka upp på cityterminalen i Sthlm, vi ska äta en bit mat innan våra vägar skiljs åt då han åker till Gotland och jag själv åker till Västra Hanninge för att tillbringa min tid på den kommande veckan.

Den viktigaste människan i livet är du själv, men trots det så bör du ta vara på andra runt omkring dig.
Have fun !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0