Mången ting.

För det första:
Världen är fullt av otäcka och elaka människor. De som inte vet vad solidaritet innebär borde snabbt ta reda på det. Olyckor händer så lätt och är man den som orsakar den så att det drabbar andra, då sticker man inte därifrån. Det bli bara än värre om man gör det eftersom bilisten egentligen inte var den som var ansvarig eftersom man enligt lag ska stanna med cykeln och över,  men att trycka på gasen och lämna platsen gör ju inte att det ser särskilt ljust ut för honom.

Jag blev vittne till en sådan händelse idag, och det var inte roligt.

För det andra:
Jag avskyr det här som pesten. Jag vill så himla mycket, men jag kan inte direkt göra någonting åt det. Varenda gång är det samma sak och jag blir vek som kokad spagetti, trots att jag varit hård och bestämd innan. Jag förstår inte varför jag utsätter mig för detta...

För det tredje:
Peter Eriksson har börjat blogga på miljöpartiets hemsida, och han är otroligt duktig på att uttrycka sig i text. Men det är väl också en förutsättning om man har det jobb som han har.

För det fjärde:
Jag vet inte om jag vågar jubla riktigt än, men min allergi har varit lite bättre de senaste dagarna. Jag vaknar inte längre om nätterna även om jag sover lite oroligt, men det beror nog mest på att jag saknar min säng.

För det femte:
Jag längtar hem lite, men samtidigt är det skönt att ta vara på sig själv. Nu tänker jag avsluta och ta en runda på Gamla stan innan min rast är slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0