Låt mig våldta svenska språket, hur ofta jag vill, surfittor..

Jag klättrar på väggarna här hemma i Söråker.. Eller, det var en smärre överdrift, för jag ligger mest i sängen och pillar mig i naveln, samtidigt som jag tittar på J.D och the Janitor alldeles för mycket. Det är lustigt att man som aktivt arbetande längtar så mycket efter ledig tid, och när man väl står där så vill man inget annat än arbeta. Pratar förstås om en längre tids ledighet.. Har fått olika råd om vad jag ska göra för att fördriva tiden, t ex att jag skulle lära mig att sticka eller något annat avkopplande. Andra menar att jag ska passa på att ta det lugnt, och vara ledig med gott samvete. Men...

Jag vill inte lära mig att sticka, och jag vill inte bara sitta rakt upp och ner och ta det lugnt. På något sätt önskade jag att min hemort var göteborg, då skulle jag kunna göra galna saker hela tiden. Som t ex att åka fritt fall på liseberg när det blev långsamt hemma eller ragga goa gubbar på stan. Fast nu är inte verkligheten den, så jag får liksom nöja mig med att Krokens Munkar besöker centrum hemma hos mig ibland. Det är faktiskt en pulshöjare med råga det..

Nåja, har vänt på dygnet, och jag orkar inte göra mycket, alls. Det är skönt att ligga i sängen och sova fram mot lunch varje dag, men väl uppe så blir jag rastlös.. Dels för att jag inte vet vad jag ska ta mig till den dagen och dels, för att jag känner mig så fruktansvärt onyttig av att bara titta på tv. Har försökt att hitta på sådant som jag inte hunnit med förut. Igår t ex, gav jag mig själv en helrenovering, som slutade i en mindre katastrof. Anledningen? Mina smala ögonbryn blev ännu smalare och min tanborste blev förstörd. image12 Jag vaxade mina ben och det resulterade i att jag bet sönder tandborsten. Fråga mig inte hur jag lyckades med det, men den är inte sig lik numera. Funktionsduglig, men alldeles sargad. Ja, och tamesjutton, jag och pappa var och handlade i två timmar mot eftermiddagen.

Idag, lyckades jag efter ett samtal från min mor vid elvasnåret ta mig upp en och en halv timme senare.. Antar att min mor nu lärt sig att frasen "du behöver inte komma nu, du kan vakna först.."  inte är särskillt smidig när man vill ha hjälp med något. Alldeles innan ett kom jag på att jag skulle ner till henne och dra lakan, och då var det förstås försent, för hon skulle till jobbet.. Av någon anledning så förstår jag varför hon vanligtvis säger att jag ska komma på en gång nu, och i framtiden lär hon fortsätta att säga det.. Eftersom det normalt dröjer en halvtimme innan jag lyckats pallra mig iväg dit jag ska.

Och förresten, jag har tvättat idag! Duktiga Josefine, ibland blir mitt undermedvetna otroligt stolt.. Men, den där raka ryggen är inte så rak längre efter att jag missat över en och en halv timmes tvätt på grund av att supermario world skulle klaras ut. Tiden liksom flög iväg, men nu har jag åtminstone klarat det.. kanske, kanske skulle jag nu ta och ställa mig mot en riktigt utmaning. Till exempel som att försöka förstå Zelda, som verkar högst komplicerat. I helgen lär det inte bli av, för jag ska till min personliga assistent. På fredag ska jag baka en chokladtårta, och sedan packa alkoholen, tänkte att vi skulle supa till hon och jag.

Dagens Jippie: Backstreet Boys. Älskade gamla pojkband..

Äsch, nu orkar jag inte skriva något mer. Så, later.


Kommentarer
Marie

Säg till mig om du behöver hjälp med Zelda ;)

2007-05-17 @ 22:53:54
URL: http://orihime.blogg.se
Myran

Äh, lyssna inte på Marie. Hör av dig till experten på en gång!!!

2007-05-19 @ 01:10:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0