Det finns inga måsten!

Jag måste...

...Städa.
...Plocka undan disken in i diskmaskinen.
...Slipa.
...Torka av listerna.
...Börja måla.
...Titta på "Så ska det låta".
...Bada.
...Ringa FK.
...Gå ut och gå.
...Simma.
...Sola.
...Äta.
...Skita.
...Byta sängkläder.
...Elda.

etc. etc

Fan! Ursäkta mitt språk, men FAN!

När skall jag inse att det inte finns några måsten? Att livet går vidare även om man inte tar tag i de punkter som finns på "måste"-listan. Pratade med min bästa väninnas morsa i går under trekvart och det var ett väldigt trevligt samtal. Jag saknar dem så otroligt mycket, nu när de bor i Nyköping och har gjort under många år.. Vi pratade om detta med måsten, och att man måste slappna av, och fokusera på sig själv när den psykiska hälsan inte helt okej, precis som det är när det är något fysiskt.

Ändå... Ändå så går det inte att slappna av.

Jag får ångest över saker jag gör, och saker jag inte gör. Vet inte hur jag skall gå tillväga för att det skall bli en förändring, men det är svårt att se saker positivt när det känns som om att man gör fel under hela sin vakna tid. Ja, och den där vakna tiden är alldeles för ofta trots att det känns som om att jag sitter och blundar med ena ögat hela tiden.

Nåja, det där är saker att bearbeta och någon gång skall väl det gå till sig.

Just nu, så tänker jag ta och titta på "Så ska det låta" och sedan ta mig ett varmt bad och samla krafter inför helgen.
Hej.

Ps.
Min favort Danny Saucedo är med i toppenprogrammet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0