Skola, skit och jävulskap!

Idag vaknade jag först upp med att min urinblåsa höll på att spricka, jag smög ner för trappen för att urinet inte skulle rinna ned för mina ben. Satt på toaletten och kände mig så där trött som man känner sig klockan 07.00 på en helgmorgon. Det är mer jobbigt att vakna den tiden på helgen än på vardagen, kanske för att helgen och dess förmiddag vigs åt att sova och inställningen "ju tidigare desto bättre" på vardagen gör att det är skönt att kliva upp tidigt. Nåväl, inga skada skedd för jag gick och lade mig efter toalettbesöket.

När jag vaknade nästa gång så var detta av att min syster stod och knackade på dörren, närmare 10.30 varpå jag klev upp.. Satte mig framför datorn i tjugo minuter innan jag gick upp i sängen och lade mig igen. Sen, ville jag inte kliva upp mer den här dagen, helst inte på hela nästkommande vecka. Nu börjar jag känna av nervositeten inför morgondagen, samtidigt som huset ser ut som om att det sprungit en hel hjord med elefanter här i ett par dygn. I morgon skall jag sätta mig och göra ett prov i Svenska B, och det känns inte helt okej. Jag hoppas på ett godkänt, men min lärares utlåtande om att jag ligger på högsta betyg får mig att få lite prestationsångest.

Mitt mål är Godkänt i alla kurser, men dessa förväntningar/förhoppningar om att jag skulle vara en "toppelev" får mig att darra av rädsla, på grund av att jag tidigare själv haft dessa förväntningar på mig själv. Att jag inte nöjer mig med godkänt, att det är som ett IG för mig trots att godkänt faktiskt ÄR bra! Nu när jag nöjer mig med godkänt så säger lärare som jag har att jag är en elev med stor kompetens och ligger på MVG. FAN! Det här är inte sant! Varför måste läraren säga så NU? Varför kunde inte mina förra lärare se detta redan på den tiden i gymnasiet? Eller snarare, varför kunde inte jag vara så fokuserad att jag klarade av skiten? 

Nu måste jag tillägna resten av dagen åt att fokusera på att Godkänt fortfarande är bra och att jag nöjer mig med det, åtminstone tills att jag bevisat och övertygat mig själv om att jag kanske skall sikta på VG eller högre när jag känner mig så pass säker på att jag klarar pressen inför prov och muntliga redovisningar.

USCH!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0