Hermanas!

Tur att jag har hjälpsamma systrar!

I kväll tittade min underbara lillasyster in och hjälpte mig att röja undan det värsta i huset. Jag dammsög och förberedde inför morgondagen då min äldre syster kommer hit och skall hjälpa mig att putsa våra nya fönster. Jag kan självklart inte titta på så det blir till att röja och torka målningen under tiden. Jag föddes till den minst kreativa barnet i familjen, åtminstone då det gäller städning osv. Men nu är jag alltså på språng, och inte nog med det så har vi ved som skall bäras in och detta har min lillasyster och hennes kille (fast han vet inte om det än) erbjudit sig att hjälpa oss med i utbyte mot en middag på kvällen.

Det tycker jag var ett ganska bra och rättvist byte.

Nu känns det bättre än tidigare och jag kan gå och lägga mig med gott samvete, vilket är exakt vad jag skall göra om en liten stund. Fast först blir det några sidors läsning ur Jan Guillou´s Ondskan som jag ännu inte lyckats läsa. Nu när jag precis startat kursen Svenska B passar det utmärkt att läsa denna roman och delvisa självbiografin.

Gracias!

(Som vår farfar alltid uttrycker sig..)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0