Save the last dance

Har nyss tittat på en av mina favorit-filmer, Save the last dance med Julia Stiles. Den är så otroligt bra, men sen så är jag en som det så fint heter på engelska "sucker" för happy ending-filmer. Gärna med sång och dans inblandat förstås, eller sport. Blir själv riktigt sugen på att gå ut och dansa när jag ser filmen, jag rycks liksom med när jag hör musiken spelas.

På tal om att dansa så var det riktigt länge sedan jag var ut, sist var i slutet av oktober 2007 och då drack jag ALLDELES för mycket alkohol. Hej och hå, gumman Janson. Blev riktigt avskräckt den gången, 2007 var i överlag ett psykiskt jobbigt år med alldeles för många failerade krogrundor. Det var inte en bra idé att blanda alkohol med mina känslor som var det första dryga kvartalet på året. 

Det vet jag nu. Och den gången i slutet av oktober påminde mig om den första delen av året, så, nykteristförbundet fick sig en ny icke betalande medlem. Om det nu finns något som heter nykteristförbundet, och om man betalar någon form av medlemsavgift. 

Det var då, och jag saknar den uppfriskande kokos- och citrondrinken.

 


Kommentarer
A

Skulle behöva lära mig lite av dig :) Själv blir det väl check in på rehab snart. 4e helgen i rad nu, också är det ju sista april i veckan också. Nej jag måste skärpa mig!

2009-04-27 @ 14:56:31
Morran

Upp med dig nu din slöfock, jag sms:ade dig halv åtta! Skulle jag komma imorgon? Och dricka drinkar! Jag är sugen!



Förresten har jag kommit på ett träningsknep. Ska vi börja hoppa hopprep? Polis och tjuv och liknande. Det var jag kung på! Ja, det också.

2009-04-29 @ 09:19:55
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0