En halvbra dag!

Sitter och lyssnar på Spotify samtidigt som jag pluggar, på min "blandat"-lista finns allt möjligt. Från Spice Girls till Iron Maiden, eller Jonny Cash och Lars Eriksson & Elin Sigvardsson. Har verkligen blandad smak, och ofta tycker jag om musik som jag kan sjunga med i eller ger en härlig feeling. Där ligger singer-songwrigther högt i kurs, kanske något att satsa på? Eller nej, jag kan inte sjunga särskilt bra.

Var i ridhuset idag, det gick inte särskilt jättebra som det har gjort tidigare. I samrådan med mina två övervakare är det dags för morotsterapi och skritt ett tag framöver. Morotsterapin tillämpar jag förvisso dagligen, så det blir inget nytt. Måste hålla igång Moro trots vila, hans kropp mår bara bra av att få röra på sig och det var lite annat när han stod ute hos mamma, på Sessans mark. Då hade han stora ytor att röra sig på och en ettrig liten russhingst som jagade skiten ur honom. Han sade aldrig ifrån heller, det är han alldeles för snäll för..

Bytte boxplats idag eftersom den mellanstora boxen (Tinka/Mitys gamla) blev ledig för drygt en vecka sedan. För första gången när han kom tillbaka efter ridningen slängde han sig ned och rullade runt. Lite glädjetårar där, har varit rädd för att han inte kunnat det i den förra boxen som egentligen var något för liten för honom. Nog för att han kunde ligga i den, men att få rulla hör till alla hästar rättigheter och han har säkerligen stått och sneglat på sin granne som rullar flera gånger dagligen. Dessutom är det fönster i boxen så att han kan stå och titta ut! Bara fördelar!

Då blev jag glad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0