Pensionärerna, Sessan och jag..

Har inte bloggat sedan min panikångestattack för någon dag sedan. Jag kände verkligen att ett plattfall var på väg efter två MVG i två kurser, men nu har jag kommit igång med mitt arbete. Mailade min lärare och frågade om jag inte kunde få lämna in uppgiften på måndag och det var inga problem. Skulle kunna lämna in den i morgon men jag och Jonny ska handla julklappar och lite annat på förmiddagen och på kvällen är det insläpp av hästar och sedan Idol.

Jag tycker alla tre är ruskigt duktiga, men jag tycker att Calle är den allra värdigaste vinnare av Idol 2009. Han har utvecklats mest av alla och det är det tävlingen går ut på, tycker jag. Nog för att Erik är duktig han också, men han har briljerat hela tävlingen igenom.

*~~~*~~~*~~~*


Idag tog jag mig i kragen och följde Sessan på gym, ganska trevligt faktiskt. Det var en massa pensionärer, en av gubbkarlarna kom och pushade mig samtidigt som han lade på fler vikter. Det var vid den där maskinen som man ska sitta med armbågarna i en 90-gradig vinkel och pressa ihop, den allra värsta övningen som finns och där jag är absolut svagast. Självklart skulle han komma till just den..

Fick avvika lite tidigare än henne eftersom jag skulle iväg och rida innan klipptiden 12.30, men trots detta steg vi in hos Hagafrisören prick 12.30. Jag gick inte en minut försent från Halsohuset i Timrå med andra ord. I morgon ringer jag vårdcentralen för att avtala tid, det finns något som heter Fysisk aktivitet på recept och det ger några fördelar om jag skulle få det utskrivet. Alla ska ha rätt till det och eftersom jag har både den ena och den andra åkomman så kommer jag garanterat att få lite extra hjälp, 10 procents invaliditet, till exempel.

Sadlade på och stack iväg med Prinsen, blev en snabbtur på en halvtimme upp mot Snägden.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0