Gräset är klippt och snart brinner det en härlig varm brasa här hemma!

Nu har jag klippt gräsmattan för sista gången i år, det enda som är kvar att göra i höststädningen är att köra röjsågen i dikena och på andra ställen för att underlätta till våren. Plus att hela gården skall krattas, men det tar vi när alla löv har släppt på träden och än ser det ut att dröja ett tag. Med andra ord så är det mesta kvar i höststädningen. Måste dessutom plocka ner äpplena på trädet så att de inte går till spillo. Hoppas inte de kyliga nätterna tagit kål på dem, men det är äpplen som smakar bäst om de får hänga länge. Om inte annat så får jag ta med dem till hästarna, det är goda äpplen som sluppit att ha blivit maskätna.

För övrigt så har jag skrittat min lilla söta polack idag, han är så underbar och personlig. Häromdagen så skulle jag tömma skottkärran efter att jag mockat, och i vanlig ordning så pratar jag med min fina kille och han svarar med ett hjärtligt och så kärleksfullt gnägg att jag nästan blev rörd till tårarna.. I vilket fall som helst så skrittade vi ut en stund idag, efter två dagars vila och en dag sedan besöket av kotdoktorn. Jag kanske bara inbillade mig, men det kändes som att båda sidorna av bakdelen var med och var liksidiga, samt att jag kunde känna hans rygg lite mer än tidigare. Även om vi inte arbetade något..

Kan vara inbillning, men jag tyckte att det kändes bättre.


Nu ska jag gå ut i mörkret och hämta in lite ved som jag kan elda med, första gången nu i höst och det kommer att bli så mysigt. Har gått med en filt omkring mig i en veckas tid nu så det är verkligen dags att börja göra det mysigt i huset.

Adíos



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0