Feta ägare till porslinshästar?

Följer en tråd på ett trevligt hästforum där vi tjockisar diskuterar "hästens ork och styrka vs. ägaren övervikt" och kan inte sluta att förundras. Jag är ganska övertygad om att till exempel min häst inte ser mig som för stor och tung för honom, trots att jag väger bra många pannor. Förnekar förstås inte att jag är övertygad om att min ridning skulle bli bättre om jag slapp allt detta fett som hänger och slänger på min kropp och jag tror även att Moro skulle känna att det underlättade OM jag gick ner i vikt, vilket är målet förstås. Ingen har kommenterat mig och min kille, men vissa människor kan helt enkelt inte vara lite smidig med sina åsikter.


Följande skrev en människa till en annan:

Jag tycker du är alldeles för stor för din häst!
Dessutom ser ridningen förskräcklig ut!
Väger man så mycket som dig så ska man inte rida, och om man nu ska rida och vara överviktig/tung av annan orsak så är det jätteviktigt att rida hästen i form!



Jag tycker inte att man säger eller skriver så till någon annan, man kan vara uppriktig men man behöver verkligen inte spy ur sig det på det här sättet. Jag blir illamående och förbannad.. Ryttaren i fråga red en fjording som också var av den grövre modellen, och självklart skulle hästen på sikt må bättre av att ryttaren gick ner i vikt. Precis som polacken skulle må bättre på sikt av att jag gick ner i vikt, och inte bara polacken, utan även jag.

Suck. Inte särskilt bra bloggande av mig idag, men ha överseende med det.


Kommentarer
Gabbi

Fy vad folk kan vara dumma i huvudet. Den som skrev den kommentaren måste ha stoora problem.Vad gäller dig. Du är inte alls för stor och tung. Herregud stora karlar rider ju och hoppar på mindre hästar än Moro. Ni passar perfekt ihop :D

Kram Gabbi

2009-10-03 @ 17:21:26
URL: http://www.gabriellablom.bloggagratis.se
Josefine L

Jag kan inte annat än att hålla med dig! Nej, jag känner mig absolut inte för tung på Moro, känns som att han bär upp mig utan problem.

2009-10-03 @ 19:37:50
URL: http://strindlund.blogg.se/
Nina

Kan hästforumet kanske vara Bukefalos? =)

2009-10-04 @ 21:15:03
URL: http://ncn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0