I love horses!

haha


Nu är jag trött, men glad!

Jag kom för en stund sedan hem från stallet efter ett ridpass med Sessan, på schemat stod upphöjda travbommar och senare en galoppbom och "studs" i lågt format. Jag märkte direkt skillnad mot för förra veckan i min ridning, muskeln i ryggslutet kändes inte alls lika mycket, idag satt det lite längre upp och min ytterhand var mer stabil och aktiv. Allt kändes toppen tills det att det var dags för dagens andra övning, den med galoppbom och "studs".. Då kände jag mig harig och väldigt osäker, tror att det berodde på att två "hopp" på rad skrämde mig lite. Förr när jag hade häst så var man aldrig säker på vad som skulle hända, hopp eller grisnit? Jag antar att jag är lite rädd att Moro ska göra något liknande där jag flyger av.

Skulle jag ramla av i det läget idag, då skulle jag nog antagligen dö på grund av min stela och redan trasiga kropp. Sessan lade ner en bom och när jag ridit på det ett par gånger steg mitt självförtroende genast i topp! Trots alla framgångar så kan jag inte riktigt glädja mig helt utan kritik, mina axlar och partiet mellan skuldrorna blir fortfarande stel och onda. Måste testa de där yoga-skivorna jag fick låna av Gabriella och se om det hjälper!

Och just det, Moro blev riktigt sur på mig idag och tog i ända från tårna när han böjde sig i en vacker båge och kickade rakt ut i luften. DÄR blev jag lite imponerad på mig själv, som satt kvar och red vidare, om än lite, lite försiktigare under ett par minuter.

Vi var duktiga, idag, igen.

Tjoho!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0