Fin morgon i solskenet

Har inte bloggat nu på ett par dagar, jag har haft häcken full men av någon anledning känns det som att jag inte fått något gjort. Vi har kommit på plats i vinterstallet och det känns riktigt bra, stod ju som sagt där i början när jag köpte polacken men då for jag hem med tårar varje dag. Inte roligt. Nu däremot är det roligt och även om han skulle bli stor och yvig så vet jag hur jag skall hantera honom! Fast min mesröst är fortfarande väldigt tjatig på honom, så idag när jag var i stallet så tränade jag på att låta lite mer bestämd. Det gick.. sådär!

För övrigt så är det snart dags för vinterskor, lite halkigt i morgonfrosten.. Han har två broddhål på de befintliga skorna, men jag vet inte om de är användbara eftersom det packats en massa skit där. Ska höra med stallets hovslagare om det är möjligt, vill liksom undvika att det händer något med min lilla prins. Han var förövrigt väldigt pigg och på hugget idag, skrittade verkligen på med långa bestämda steg innan vi mötte upp Ida och hennes prins, som faktiskt heter Prinsen.


Jag är i vanlig ordning trött, men det får bli ändring på det nu när jag börjar att plugga på måndag. Distanskurser genom Komvux, det kommer att kännas bra. Har inte hittat något jobb och jag är trött på att lalla runt och inte ha något att göra. Om jag inte gör något alls på dagarna, så gör jag inte mycket mer än att åka till Moro och laga mat, med lite rutin så får jag mer gjort och det är ju alltid en fördel!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0