Fredag 23/10 2009

Idag har jag en pluggfri dag eftersom jag och Jonny har så mycket annat för oss. Just nu håller han på att byta däck på bilen och innan jag kom hem så hade han både målat, eldat och tagit in ved tills i morgon så att jag slipper det. Han jobbar nämligen över dagen och jag måste fortsätta att plugga, psykologi, svenskan har jag lämnat in för den här veckan.

Tanken var att Sessan skulle hoppträna Moro i torsdags, men styrelsen på klubben hade inte godkänt den aktuella tränaren ännu. Hur svårt kan det vara egentligen? Rid-Hitler kan inte kallas det längre, fick så dåligt samvete när vi såg en film om just Hitler och andra världskriget. Kändes inte alls lika roligt efter det, så då får det bli Sessan eftersom Prinsen (Moro) behöver sin prinsessa några gånger i veckan för att få en riktig genomkörare. Fast om hon är Moros prinsessa, vad blir jag då? Den elake Drottningen som styr, ställer och domderar kanske? 

Näää, jag som matar Moro full med godis jämt när jag är där.. Han älskar mig för det!


I vilket fall som helst så fick vi påhälsning av Sessan trots att hoppträningen blev inställd, vi gick till ridhuset och skulle rida där. Publik uppe i caféterian förstås, men det gick ju det också.. Själv var jag glad att det inte var jag som satt på hästryggen, dels all publik och dels för att jag hade sådan träningsvärk i ryggslutet. Fast det talade jag förstås inte om för Sessan, för gud vet vad hon hade hittat på för uppgifter för mig på marken då.. Moro var riktigt fin, så vi får fortsätta att jobba på med det här. Idag red vi upp mot Snägden (uttalas Snejden) och längre upp där snöade det, blandat med regn förvisso, men ändå. Galopperade på och sträckte ut, Moro var duktig men för egen del så kände jag att svanken håller på att ta kål på mig efter ett tag. 

Det är alldeles som om att muskeln i ryggen inte orkar vara kvar i samma läge för länge, och då drar det som bara sjutton i ryggen. Alldeles ungefär som att det vore någon som drog fram mitt överliv, och efter det så var jag helt slut. Moro också efter att ha försökt balanserat upp mig mot slutet.  


Kommentarer
rid hitler /sessan

ohh tack för mitt nya namn! du är så klart "lillsessan"! eller kanske drottningen för det är ju du som står för allt o bestämmer ..den muskeln.. den behöver strechting!! rygg ups!!! ner på golvet o jobba!! kram!!!

2009-10-23 @ 12:35:19
lise

Hej!



gud vad fin layout på bloggen du fixat!

2009-10-25 @ 09:48:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0