Hockeysupportrar vidtar extrema åtgärder:

Min vän Morran har insett att hon måste ta till drastiska åtgärder för att vända hockeylaget Modo´s negativa trend. I skrivandets stund ligger hennes hjärtelag allra sist i tabellen på 8 poäng och minus 14 i målstatistik. Det är dubbelt så många fler insläppta än mitt lag Timrå som ligger näst sist på 10 poäng och minus 7 i målstatistik. Vilket jag är noga med att poängtera! Morran har nu kommit på varför det går som det gått för Modo hittills, anledningen finner ni i det här inlägget på hennes blogg: Det hänger på håret. I det inlägget förklarar hon att hennes hår var brunt senast Modo tog sitt fisförnäma SM-guld och därför skulle hon nu färga håret brunt.

Detta var i fredags, under lördagen kommenterade Myran hennes blogg så här:

Herregud, det är ju håret det hänger på, det har du ju rätt i! Hade helt glömt att jag grejade Detroits seger. Måste genast inhandla röd hårfärg så att det börja hända något på hockeyplanen i Timrå oxå (även fast jag tänkt bli brunhårig denna gång). Tack för tipset!


I eftermiddags fick jag ett telefonsamtal av Myran som med panik i rösten skrek att jag var tvungen att färga hennes hår rött. Annars skulle Timrå tvingas kvala sig kvar i vår och det fick vi minsann inte riskera! Och med rött hår skulle det förutom att hålla Timrå borta från kval, även innebära att det ökar deras chanser att lira SM-final istället för kval-final och bara det var övertygande nog. Så jag lovade, trots att mitt schema är späckat med studier och hästeri, att jag skulle komma över och slänga i färgen i håret. Jag är ju trots allt Myrans personliga mästerfärgare, det har jag från mina gener från farfar som är målarmästare. Målarfärg + hårfärg = Färg! Vi är färgmästare, jag och min farfar! Det ni.. 

För att återgå till dagens huvudämne så träffar jag Myran utanför ICA medan jag pratar i telefon med Morran. Jag säger att jag ska färga hennes hår varpå Morran utbrister med den allra ljusaste ton jag hört: "VAA!! INTE RÖTT VÄL?!", jo det var ju faktiskt så och sedan avslutade jag samtalet. Myran i sin tur förklarade för mig att hon måste ta upp kampen om ärkerivalerna Timrå och Modo, där Timrå skulle gå segrande ur striden.

Så ja, det verkar som att det hänger på håret. 

Själv hade jag mörkbrunt hår när Timrå spelade i kvalserien det året när det inte gick så bra för dem.. Det gick ju bra i kvalserien, men det är en pers man helst slipper som hockeysupporter. Jag kanske skulle låta mitt blonda, men inte så snygga hår vara just blont bara därför att det ska vara två mot en i hockeykampen? Men.. å andra sidan, jag tittar aldrig på hockey numera och det kanske inte har någon betydelse vad jag gör för något med håret? Jag får fundera på saken, ibland behövs det lite extra hjälp på traven för mitt forna största intresse..

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0