Världens bästa pizza finns på Lazola!

Man kan fan säga vad man vill om Pizzeria Lazola i Söråker, men sedan ägarbytet (igen)så är pizzan de bakat den mest fantastiska pizzan jag någonsin ätit. Jag har ätit nästan en hel pizza i vuxenstorlek, jag, som aldrig äter mer än en halv barnpizza, jag ÄLSKAR Lazola. Jag köpte mig en Reale och i Söråker innebär det en pizza med oxfilé, ägg och bea. Helt klart den bästa pizzakombination som någonsin bakats i detta land. Om det fanns ett nobelpris i pizzabakning så skulle denna pizza vinna med storslam varje gång! Try it!


                                                          


I och med detta så har jag även kommit på att jag ska bli pizzasmakerska och bedöma olika sorters pizzor på olika restauranger i hela Sverige. Jag kan minsann avgöra vad som är bra pizza och inte!


Lyssna bara på dessa argument till varför just jag skulle förtjäna den här tjänsten som pizzasmakare:

  • En pizza ska vara välgräddad
  • En pizza med så få pålägg som möjligt är den allra bästa pizzan
  • En pizza med mycket pålägg skall INTE innehålla skinka eftersom det hur man än gör blir sladdrigt, fettigt eller som bröd doppat i kaffe/thé/mjölk. Katastrofalt!
  • Pizzabottnen skall vara lagom tjock och krispigt god
  • Tomatsåsen skall inte ta över i smak och det får absolut inte vara för mycket rött i kanterna. (Ungefär som på Cosmos i Sörberge som alltid har en fjärdedels pizza med bröd och tomatsås som ändå får slängas.)
  • En pizza skall innehålla mycket ost
  • En pizza skall inte kryddas med ”pizzakrydda”, världens sämsta idé!

Där har ni alltså några punkter som skulle göra mig till Sveriges bästa och kritiska pizzasmakare. Är det något jag kan så är det pizza… Efter flera år av besvikelse efter pizza så VET jag verkligen vad som är bra och inte. Vill ni ha råd i pizzadjungeln, skriv och fråga mig, jag är din bästa guide till en riktigt god pizzaupplevelse!

 

 

*~~*~~*

 

Hahaha!



Kommentarer
Hanna

Din mupp! Haha du skulle ha smakat min hemgjorda ;)

2009-10-09 @ 21:06:41
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Lise

Håller inte med.. en pizza ska vara fullsmockad med olika pålägg! Ägg lät skumt ? men lovar att prova nästa söråkersbesök ;)

2009-10-09 @ 23:08:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0