Det är ORIMLIGT!

Alltså jag får krupp. Dessa jäkla myndigheter som ALDRIG kan säga något annat än exakt det som står i deras regler. Är det så svårt att lära sig att svara "Ja" eller "Nej" på en simpel fråga som man tycker att dem skall kunna i sitt arbete? Visst, jag förstår att det är mycket regler att hålla reda på och att det ändras i princip hela tiden.. Men då får man väl faktiskt ta och hålla sig ajour eftersom det här är deras jobb. Och värst är de som inte ens ger det en chans och själva försöker läsa sig till vad som gäller och inte.

Tack och lov har jag träffat på två stycken trevliga människor på telefon..

Det ska inte krävas att man ringer 5-6 gånger och maila flera gånger där man ställer exakt samma fråga, ibland på annat sätt för att försöka göra sig förstådd, och alltid får exakt samma svar att: "om du tittar under blablabla så står det att blablabla!". Ja, men jag har redan tittat på den regeln sjuttio gånger men jag förstår ändå inte när ni skall krångla till det. Fel att punkta upp för oss vanligt hjärndöda, skulle behövas med tanke på att ni själva aldrig kan ge ett rakt och bra svar på en fråga. 

Är det svårt att svara på följande fråga: Om man är mitt i en period med kassa-ersättning och börjar studera, får jag då vid avslutandet av studierna fortsätta där jag slutade och stämpla mina kvarvarande kassadagar? Tydligen är det väldigt svårt. Jag tycker att det är en så tydlig fråga, men ändå är det ingen som kan ge mig ett bra och riktigt svar på detta. Jag känner som Kishti gjorde när hon såg följande tjej på audition, ca 20-22 sekunder in i klippet:


Det är ORIMLIGT!


Tack och Hej. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0