Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Skulle skriva en blogg om hur irriterad jag blir på alla skit-reklamer som sätter sig i huvudet jämt. Alla ni som lyssnar på reklam-radio någon gång  i veckan, eller som sitter i soffan och zappar mellan alla avbrott i en serie som man så gärna vill se utan de här avbrotten, ni har sett eller hört de här irriterande reklamerna som jag menar. Ni vet den lilla försynta gulliga gubben på tv:n som skall redovisa sin idé för styrelsen och plötsligt bryter han ut i en skrattretande rolig flummig dans och sjunger: "Du kan smsa eller ringa, messa eller riiiing. Fråga anything!". Eller den på radion om ett låninstitut: "Om banken säger nej, kanske vi säger okej - Intercredit, intercredit....". Gud. Jag blir så fruktansvärt irriterad över att de alltid ska sätta sig i huvudet.

Det finns där när jag står och mockar i stallet, kör bil eller står i duschen. Jag "visslar" på detta, blåser in och ut och nynnar detta om och om igen. Det stör mig, och sådana företag som kommit på det här borde få ställas inför rätta. Man borde stämma dem och sätta dem i fängelset. irriterande är det.


Det här var alltså det som jag skulle skriva om... Men så råkade jag fastna på facebook där min mentor frågade hur ridningen gått idag. Vi kom in på det ena med det tredje och jag kände bara sådan enorm glädje inombords. Jag behöver aldrig vara rädd för att misslyckas eller göra fel. Ärlighet beskriver vår relation bäst, och det känns så bra och naturligt. Jag är halvdeppig om vartannat, men den här relationen med alla kontakter den inneburit är så bra för mig. Jag mår bra av det här sällskapet och jag behöver verkligen inte känna mig som en "jobbig" skit, vilket jag gjort i större delen av mitt liv i nya sällskap.

Till en början var jag ganska spänd och avvaktande mot den nya kontakten, men nu känner jag mig omtyckt och jag kan slappna av. Allt är ärligt. Det här vill jag fortsätta med! Jag och behöver absolut inte känna mig i vägen. 

Tänk vad mycket ärlighet kan göra. Det är alltid något jag bett om men inte fått!

TACK!  


Kommentarer
Morr

"Jag "visslar" på detta, blåser in och ut och nynnar detta om och om igen." - Men det är nog hundra gånger bättre än Pocahontas! TRO MIG!!!



Nu ska jag äta choklaaad.

2009-09-21 @ 21:26:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0