Föl med täcke

Det har varit en lång dag idag, har inte ens varit till stallet idag eftersom jag var på Näset och tittade när Eamon Hickey demonstrerade hantering och inridning av två unghästar. Detta kommer jag att gå in närmare på under morgondagen, men just nu så tänkte jag bara kasta lite skit på den nöthjärna som sätter täcke på sitt föl. Har under ett par dagar åkt gapandes förbi en hästgård där fölet går ute med täcke trots 8-10 graders värme. Alla har sin egen filosofi, men är inte det bara att se till så att man får en überkänslig häst sedan?

Jag kan verkligen förstå under andra omständigheter, men minimalt med vind gör inte att hästen faller handlöst ned på backen och dör en plågsam död. Jag skulle gissa på att de inte ens överhuvudtaget faller ned och dör - faktiskt. Men det är som det är, det är inte min häst och absolut inget jag går runt och grubblar över, men jag reagerade faktiskt på det när jag först såg det. Fast det är klart, jag vet ju inte heller den bakomliggande orsaken, men jag skulle tro att det är mest för att det stackars lila fölet inte ska frysa.

Stackars.



Kommentarer
c..

pratade med ägaren till fölet jag.. född tidigt och var välldigt liten därför hade den lilla killen kläder ..

2010-05-02 @ 18:09:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0