Mela gläs, fettjockis?!

De här dagarna som har varit har inte varit särskilt positiva, bara gått runt och känt mig apatisk och omotiverad. Kan det vara vädret månne? Många har uttryckt sig med viss negativitet den här veckan och jag förstår dem till fullo. Önskar bara att jag kunde ta tag i skiten och göra något istället för att bara tycka synd om mig själv. 

Red Ella idag, hon börjar kännas mer uppspelt över att få ridas nu, trots den tjocka magen och den bristande konditionen. Har börjat att trava henne mer nu så idag när jag skulle se hur hon reagerade när jag smackade på henne, och då föll hon över i en pigg galopp. Lät henne inte galoppera men fattade en galopp senare och till en början var hon riktigt pigg och laddad, men ganska snart dog hon av en aning.

Träffade den berömde Coach H ikväll också som glatt erbjöd sin erfarenhet om och när det blir dags för att införskaffa en ny häst. Känns skönt att veta att jag kommer att ha den allra bästa backupen den här gången när det är dags för hästletandet, när jag köpte Moro så var det ändå lite av ett spontanköp eftersom det gick i stöpet med en annan polack jag var intresserad av.

Ska försöka att rida i morgon också, då blir det i paddocken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0