Tacksam för de ljuspunkter som finns

For inte direkt upp till stallet, men jag drog inte täcket över huvudet heller och det är bra. Jag och Jonny uträttade några ärenden och hämtade barnen, efter det hoppade jag in i duschen och följde sedan med syster Sofie och Erik till Selånger marknad. Köpte en påse baconsnacks och åt en majskolv innan vi for hem, det var trevligt att få lite andrum. For hem, bytte om och åkte upp till stallet där Moro välkomnade mig med ett ljudligt gnägg, Ella, hon pratade också när jag kom för att hämta henne.

Red ut i skogen, tänkte, började att känna på henne, vände om och red hem eftersom det började att mörkna och tog istället en sväng i paddocken. Böjde åt höger, böjde åt vänster, travade lite lätt och flyttade henne för skänkeln. Lätta steg med den stora, bastanta kroppen och vi gjorde ett par tre skänkelvikningar i båda varv, när jag var lite för övertydlig blev det missförstånd och bakdelsvändningen var ett faktum.

Finns mycket att ta tillvara på, längtar redan tills att vi kan anmäla oss till vår första dressyrtävling tillsammans. Hopptävling är inte aktuell på bra länge, om ens någonsin, innan dess måste både hon och jag bli så pass fit att vi tar oss igenom banan utan skaderisk. Blir nog ingen riktig hopptant dessutom, men dressyr och gymnastikhoppning skall inte vara helt omöjligt.

Tack!


Kommentarer
c..

Fuck depression !! Rid och träna . Lev och njut ! Du har ju mannen . Du har Ella . Du har mig ! (haha!)och vill du bli jagad på på gymet så hell yes -jag ställer upp!

2010-08-22 @ 13:10:06
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0