Hoppträning ridskolegrupp

Som jag redan berättat så rider jag numera i en hoppgrupp på Härnösands ridklubb, tränar för en ung tjej som heter Elin Hellström och henne har jag stort förtroende för. Det är inte som att rida privat för världens bästa Eva Hägglund, men det är i alla fall hoppträning. Dessutom slipper jag att vara medryttare och höra från ägare att jag inte får göra si och inte så. Skönt så.

Har kommit att få en liten favorit av de tre hästar jag hittills ridit, Pojken är hans namn. Han är en av de där två "feta" kallbloden, men det har visat sig att vi funkat ganska bra ihop. Han är ärlig och väldigt tacksam att rida när man är lite feg så som jag är. Om ni undrar över att jag bara ridit tre av ridskolans alla hästar så är det så, att när man är en liten tjockis får man ett mer begränsat utbud. Så ligger det till, och det är tråkigt men jag har mig själv att skylla.

Träning är på gång, så snart vi kan  bestämma oss för vad vi har råd med. Har varit sjuk så länge i omgångar, så jag hoppas att det är över och att jag och Jonny kommer igång snart.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0