Bloggar jag läser, del 215:

En blogg jag klickar mig in på varje dag är min egen Sessa's blogg.



Ovan: På Näset i somras


I början av 2009 var jag allt annat än lycklig över att jag hade köpt Moro, men så småningom började en kärlekssaga som är svår att beskriva med ord. Både mellan mig och Moro, och mig och Carina! Självklart läser jag hennes blogg eftersom vi spenderar mycket tid tillsammans på hästryggen, och om jag känner mig osäker i något sammanhang kan jag alltid vända mig till henne för en liten egoboost.

Carina, eller Sessan bodde ett stenkast från min mamma och när jag flyttade idiothästen ut till Våle fick förstås Carina nys om detta. Erbjudande om hennes hjälp kom genom min mamma, men jag, feg som jag är valde att avvakta. Carina Rosenholm, henne hade man allt hört talas om sedan intågandet i hästlivet! När sommaren knackade på dörren fick vi stjäla vatten från henne till hästarna och vi började att prata lite smått, jag, jag kände mig som världens tönt som försökte förklara varför jag och Moro inte kom överrens. 

"Ehh, jo det är så här.. att han backar." 


 Det var inte ridningen som var vårt största hinder, det var min oförmåga att hantera honom i överlag som ställde till det. Carina kom över och hjälpte mig, först kallades det "ridakuten", när hon låg och hånglade i soffan så var det ett projekt hon fick avbryta, och det gjorde hon. Nästa anhalt var Rid-Hitler, att ge order, det var hon bra på! När vi till sist insåg hur lika vi faktiskt är varandra så blev det PrinSessan och för min egen del Lilla Sis. Ett förhållande som är lika ömsesidigt från båda håll!

Puss på dig!

Här finner ni hennes blogg: http://fashionforoldies.zoomin.se/



Kommentarer
sessan

Jag rodnar !! tack min kära lilla sis!!

2010-02-16 @ 17:26:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0