Tillsammans med en del av elitgänget ;)

På dagens schema stod förstås ridning, denna gång tillsammans med Sessan och Maria. Hade tänkt att plocka fram bommar, men jag var inte så sugen på att dra fram några så vi skippade det. Red istället på och fokuserade på få Moro rak, och det gick väl ganska bra. Flyttade baken typ två steg ibland med relativt gott resultat även där, jag har lite svårt att känna sånt där men jag lär mig för varje gång. Extra nöjd var jag över galoppen idag, dock inte galoppfattningarna som fortsätter att vara något springiga. Tyckte att jag fick honom i riktigt fin form (!), även i galoppen och allt kändes lugnt och harmoniskt.

Jag har lärt mig att känna efter på ett helt annat sätt om stiglädren är något ojämn, och när Moro skjuter ut bogen och lite sådant där annat smått som jag inte hade en suck att känna tidigare. Det är bra! Det sker utveckling hela tiden! Nu längtar jag bara till nästa fredag så att vi får hoppträna igen, ser fram emot det! Jag tror att Moro också tycker det är roligt, och det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera när jag och Moro blivit lite mer rutinerade. Tycker han är riktigt trevlig, men som alltid annars ganska slug när det gäller sådant som att komma undan arbete.

*~~*~~*~~*~~*


Ikväll blir det restaurangbesök och Snabba Cash på bio!

Överste Morr insisterar på att bjuda mig efter min födelsedag TROTS att jag redan har fått så mycket av henne. Nu är det ju jag som ligger i skuld till henne, inte bra... Men bara därför ska jag välja det allra dyraste från menyn, nästa gång då det är min tur att bjuda, då åker vi på donken eller något annat billigt. Har hon tur kan jag bjuda på en MacFlurry till efterrätt! Mohahaha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0