Ej rekommenderad klädsel vid ridning

Påminn mig att aldrig rida utan chaps eller ridstövlar igen. Påminn mig om att aldrig rida med "kostymbyxor" under ett par mjukisbrallor igen. Igår skulle jag vara smart och bara dra på mig ett par mjukisbyxor över de befintliga byxorna, rida i skor och dessutom i dressyrsadeln. Suck. Ni förstår själva hur det gick? För det första var den här utstyrseln den värsta jag någonsin ridit i och för det andra blev min skänkel så ostabil och fladdrig att jag trodde att jag skulle få krupp!

Ikväll tar jag in hästarna, har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med ridningen. Funderar på en eventuell vilodag, att rida i mörkret är ju ändå inte min grej. I morgon är det dags för riddejt med Sessan och krokkodilen, det innebär ridning inomhus och jag vill inte gärna rida för ofta inne. Det kanske blir en skrittur runt småvägarna ute i Bergeforsen, det går ju i alla fall för sig. Jag tror både jag och Moro har dåligt mörkerseende, för han är alltid lite extra spänd kvällstid.

På fredag eventuellt hoppträning, vilket vi håller tummarna på!


Kommentarer
johannah

tack så mycket!

nej jag och en kompis har :)

2010-02-17 @ 11:39:10
URL: http://johannahlindhe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0