Fettkampen

Jag försöker att hålla mig ifrån coca cola, min största dumhet i livet och hittills har det gått ganska bra. Slutade 3/1 och har varit helt utan sedan dess, en stor prestation från min sida som levt på cola det senaste året. Älskar verkligen att dricka det till allt man kan tänka sig och första veckan var det riktigt svårt att hålla mig ifrån det. Jag låg och kved i soffan om att jag ville ha cola och jag var beredd att ge upp. Nu gjorde jag inte det, känner inte alls samma sug som tidigare även om det finns där. Så i söndags bestämde jag mig från att hålla mig borta från godis och snacks (äter typ aldrig sånt dock) och har hittills inte köpt och ätit något trots att jag har en genomröd vecka.

Vågen till mig? Ja, eller hur!

Var in på affären idag och skulle handla lite smått, passade på att köpa lördagsgodis till Nea och funderade för en stund vad jag skulle köpa och gotta mig i helgen. Men nej, jag köpte ingenting och det är bra.. Inte för att jag inte "fick" utan för att jag inte var sugen och visste att jag inte skulle vara sugen senare heller. Ska inte fundera så mycker över sånt här, men det blir ju lätt att man åtminstone berätta för min skara bloggläsare (på max 10 pers) att jag lyckats överleva så här långt. Nästa steg måste bli att dra ned på bröd, vilket också är en stor tjuv för mig, så det måste jag ersätta med något. Får se vad jag kan hitta på!

I överlag måste jag bli bättre på att hålla mitt blodsocker i schack, det skulle hjälpa mycket.


Kommentarer
sessan

you go girl !! du är duktig .. klapp på axeln.

2010-01-15 @ 16:39:52
TVILLINGARNA

BRA =) SKÖNT MED HELG? =)

2010-01-15 @ 17:04:33
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0