Idiothäst blev älsklingskille!

År 2010, en början på ett fantastiskt år? Förhoppningsvis kommer min ridning att utvecklas ännu lite mer det här året. Förra året vid den här tiden var jag bara förtvivlad och hysteriskt ledsen över att jag köpt Moro, han var en idiothäst som jag aldrig skulle komma överrens med. Och oj, vad jag ångrade mitt köp!

Vi vet ju alla hur det slutade, att Sessan klev in i mitt liv och hjälpte mig att komma tillrätta. Var väldigt osäker på henne till en början, kände bara henne till namnet och trots att hon flera gånger erbjudit sig att hjälpa mig så drog jag ut på det länge och väl. Jag kanske inte ville visa att jag var en riktig mespropp till ägare med en häst som körde över mig totalt? Sen, när jag slutligen bestämde mig på riktigt för att sälja Moro tänkte jag att jag inte hade något att förlora på att ta hjälp av Sessan för att öka intresset. Jag hade skrittat, travat och galopperat lite lätt och oregelbundet så i någon form var han inte.

Tur att jag bestämde mig för att sälja honom, för annars hade han aldrig varit kvar idag. Det känns så skönt att åka till stallet och känna kärlek, det har jag verkligen saknat. Han är en riktigt irriterande illbatting då och då, men han är också världens myspropp som jag inte vill leva utan.

Det Nya året skall präglas med glädjande stunder!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0