Jordens undergång

Jag har insett att jag har ett stort dilemma framför mig att ta tag i... Jag jobbade igår, idag, ska jobba i morgon och på torsdag, vilket förstås är bra. Problemet är bara att jag blir så ofantligt trött av det här! Är antagligen väldigt ovan, jag har ju bara glassat runt på jobb om sommaren och för övrigt de senaste åren har jag liksom levt på Jonny. När jag kom hem idag efter jobbet så var jag så trött, så trött, så trött att jag somnade i soffan efter middagen idag. Till råga på allt så skulle jag till stallet och rida, var bara tvungen till det idag när han fick vila igår, men jag kände bara att jag ville dö. Fy fasiken för att man ska behöva jobba för att leva, jag vill leva gott men jobba så lite som möjligt.

Man får väl känna så här?

Åtminstone nu när jag inte riktigt vet vad jag vill jobba med.. Jag skulle kunna tänka mig att jobba 08.00-12.00 fem dagar i veckan, men det skulle förstås aldrig gå ihop ekonomiskt. Nej, jag får nog ta och bita ihop, någon gång ska jag ju gå i pension och tills dess gäller det att jobba ihop en tjock pension så att vi kan leva gott då istället. Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ta lite kvällsfika och knoppa tidigt ikväll! Börjar 8.30 i morgon, men jag måste gå upp i tid och plugga (as if...).

GODNATT!

*~~*~~*~~*~~*~~*

PS. Jag är glad att jag red ikväll, Moro var lika energisk som han brukar... Dock får han lite skritterapi under veckan ut så får vi se om jag kanske kan trava igång honom lite till helgen. DS.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0