Svävade mellan liv och död!

Satt och duschade igår varpå jag ser en knöl på mitt högra lår, fick då lite smått panik och ensam hemma var jag. En blodpropp var det första jag tänkte på och ringde runt till alla jag känner (nåja, Jonny, mamma och Överste Morr) och diskuterade saken. Klämde och kände, tillslut ringde jag även sjukvårdsupplysningen för att ta reda på om det var allvarligt. Det gjorde absolut inte ont men jag var förstås ändå vettskrämd...

Sen slog det mig, det är för tusan en ny muskel som börjat framträda i och med att jag börjat hoppträna regelbundet! Har likadant på andra låret också (fast inte lika framträdande) och det är precis de där musklerna som används vid hoppningen.
 
Vad skulle läkarna ha sagt om jag kom in till akuten/vårdcentralen om jag visade upp en muskel som jag misstänkte var en livshotande situation? De hade antagligen skrattat gott i veckor efter det.

TUR
att jag INTE for någonstans!


Kommentarer
Hanna

Jag vart förstås bortglömd...

2010-03-25 @ 22:00:38
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0