Agent 009 spanar vidare efter alternativ

Fick äntligen tag på ridskolechefen på Härnösands ridklubb idag, strax efter 14:00 och har bokat en provlektion nästa måndag klockan 17:45 i en träningsgrupp med inriktning hoppning. Var idag upp och kikade på min eventuellt nya ridskolegrupp och visste egentligen inte vad jag skulle vänta mig.

Utan att göra ned någon så tror jag helt klart att jag passar i gruppen, kanske rentav rider lite bättre än de flesta (trots att jag har oerhört mycket att jobba på, i vanlig ordning). Hoppmässigt känns det som att vi är på samma nivå, även om min nervositet antagligen är störst bland de ridande. Nivån känns lagom, mycket gymnastikhoppning och inte så höga höjder så jag tror definitivt det här är en bra fortsättning på det jag påbörjade med Moro i januari.

Ridläraren verkade helt ok, svårt att veta på bara en gång på sidan men hon verkade sympatisk och engagerad i sina elever - viktigt tycker jag. En annan sak jag lade märke till var två grövre kallblod och kände bara att "Nej! Jag vill inte betala för att rida kallblod, i en träningsgrupp på ridskola.". Även om man varierar hästar för det mesta. Ett av kallbloden (tinker?) var privat, den andra ridskolehäst. Får se vad jag får för häst på måndag, men jag tror inte att jag vill rida ett kallblod i en träningsgrupp med hoppinriktning. Vilket jag tänker säga, på ett lite smidigare sätt.

Vet inte alls vad de har för hästmaterial, men man kan väl hoppas att de har lite mer halvblodsmodeller som även jag kan rida. Moro var inte den grövsta och han klarade mig med lätthet, så det borde finnas någon häst likt honom att rida, annars får jag nog spunk. Nåja, fel kan man alltid ha och det har jag så gärna! Håller tummarna!

Dessutom ska jag få provrida en väns häst som står uppstallad i samma stall min gulleplutt (haha) Maria. Saknar henne!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0