När tonårshjärtat sätts i brand

Funderade på vad jag skulle blogga om ikväll, började att skriva att jag sitter på jobbet och har en relativt lugn natt igen. Jag stannade upp och funderade på varför jag skulle skriva det, när jag skrivit det så många gånger tidigare och då borde kunna inleda på något annat vis. Nu har det gått ca 2 timmar sedan dess och plötsligt dök det upp vad jag skulle blogga om.

Supernatural.

Har ni hört talas om eller sett den här serien? Den handlar om två bröder vars mamma dör vid en av pojkarnas sexmånaders-dag, och det var inte vilket vanligt dödsfall som helst, en ond demon skickar henne rakt in i ett brinnande helvete. Det är där mysteriet tar sin början och de två bröderna Sam Winchester (Jared Padalecki) och Dean Winchester (Jensen Ackles) tränas tillsammans av sin pappa för att hämnas sin mammas död. Man bekämpar paranormala händelser i jakten på deras mammas mördare, men först när deras pappa försvinner tar de åter igen upp jakten tillsammans. Innan dess skiljs de åt när Sam beslutar sig för att studera juridik och inget blir riktigt som det har varit tidigare, pappan John Winchester (Jeffrey Dean Morgan) reagerar med ilska trots att det är rädslan över Sam's liv som tar vid. 

Visst låter det spännande? Till en början var serien helt ok, kanske för att Jared Padalecki som spelar Sam hade en av huvudrollerna. För er som inte känner igen honom kan jag berätta att det är han som spelade Dean i Gilmore Girls, och jag verkligen avskydde honom där! Han var den där killen som tog Rory ifrån Jess Mariano (Milo Ventimiglia), en av min absoluta tonårscrush (ja, alltså en av hundra tonårscrusher), en riktig badboy. Jared å sin sida, spelade den mesiga och tråkiga Dean som skulle vara så mycket bättre för Rory än Jess. Det tyckte INTE jag, som självklart tänkte mig själv som seriens huvudperson (Rory alltså). Bittert, med andra ord. 

I vilket fall som helst, nu, nu kan jag inte riktigt slita mig från serien, särskilt inte när den här mesige svärmorsdrömmen Dean i Gilmore Girls förvandlats till en man med åren. Förvisso fortfarande som en svärmorsdröm, men en snygg hunk som tar för sig lite mer.

Eller vad säger ni om det här? :


 


Om det inte vore så att jag var gift och att jag levde i en drömvärld, ja, då skulle jag nog börja stalka honom tills att han gav med sig och blev min. Ungefär precis som jag gjorde med Jonny, fast i en riktigt värld. Där var det ord och inga visor. Men nåja, nu var inte det här inlägget tillägnat denna Jared och min halvdolda ytliga förälskelse i honom, utan serien som han medverkar i. En serie som jag skulle ge två J av fem från början, men som nu visat sig vara värdig åtminstone tre J. Anledningen? 

Ja, vi damer får följa en spännande serie med två vackra män i huvudrollerna. Lite av en rysare, mycket av ett äventyr och tillsammans blir det en serie man slaviskt följer tack vare detta. För grabbarna som följer serien? Ja, varför inte göra det likt oss damer? Det dyker dessutom upp en eller ett par stycken snygga brudar här och var, precis som det ska vara - och dessutom är det inte en massa kärlekstrams i vartenda avsnitt. Tycker du om Arkiv X? Ja, då är det här en serie för dig, även om den inte (ännu) kommit upp i samma klass som Mulder & Scullys Arkiv X.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0