En trevlig dag

Var tvungen att avsluta lite hastigt förut eftersom jag skulle följa med min syster ut till Sessans granne, det vill säga min mamma. Det är skönt att umgås i rätt sällskap, mina systrar och deras sambor är alltid lika trevliga att spendera tid tillsammans. Saknar definitivt inte min tidigare umgängeskrets, några av dem som stod mig allra närmast var förstås väldigt trevligt med och det är dem enda som jag kan sakna ibland.

Kommenterade en föredetta klasskompis status på FB varpå en av dem jag saknar allra minst också kommenterar. Den här personen som alltid visste bäst och alltid skulle förtydliga det, en av de ytliga och grymt irriterande klasskompisarna. Inte ett dugg saknar jag den tiden, även om jag mådde bättre i mitt psyke då. Blir bara så irriterad över att ingenting har förändrats bland vissa, väx upp och skaffa er ett liv.

Idag har Sofie och hennes sambo i alla fall hjälpt oss med några vändor till återvinningscentralen, tre stycken blev det och vi har fått iväg det mesta som skulle iväg. Nu tänker jag ta allt i min egen takt, det måste få ta den tid det tar, bara det blir gjort. Har gått igenom köket lite, har några skåp kvar innan den riktiga ordningen infinner sig men sen ska jag ta tag i skrubben. Har bara kastat in saker där allt eftersom så den måste helt klart rensas ur...

Det är bara det, att det är så SKÖNT att få något gjort. Och få hjälp med det, och hjälpa dem som hjälper oss med något de behäöver hjälp med. I morgon ska jag försöka hinna med att rida för första gången sedan i onsdags. Träffade Ella idag efter en promenad med Tessie och Sofie. Saknar verkligen ridningen kände jag då.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0