Älskade häst!

Bloggtorka, absolut men nu måste jag få blogga lite igen. Var in på ridstadion idag med Lö Blom och det gick så bra! Var helt själv när jag lastade och visst hon försökte att komma undan, vi höll på i minst 30 minuter innan hon gav upp och gick på. Det var inga konstigheter, när hon stod på så var det ungefär "Jaha, var det bara in hit vi skulle..." och så for vi iväg något försenade. Vi var dock bara två på ridningen idag så det blev något kortare, men också intensivare.

Blomman var kung! Tittade varken på läktaren eller på speglarna på kortsidan som har varit läskig när vi galopperat mot dem. Första träningen jag var med på mötte vi en häst i galopp och då slängde hon sig åt sidan och jag druttade av, vet inte om hon är van speglarna på så sätt som de sitter på THSF? Nåväl, vi värmde upp och Eva fick göra en annan variant eftersom av träningen eftersom vi var så sen. Lydnad stod på dagens schema och vändande hjälper, vilket gick superbra. Har lärt mig att rida lite mer med benen så att jag inte tygeln för mycket och vänder med den, med Blomman behöver man nästan bara titta åt det håll man ska så går hon dit.

Grät inte en endaste gång heller - berömde Blomman hela tiden fast att det nog mest var jag som ville ha det. Klappade mig själv på huvudet och sa att jag var så duktig, då skrattade Evorna och höll med mig. Vi travhoppade mestadels, när vi skulle komma i galopp på tre lutande studs var det nästan så att jag fick hålla om lite extra. Var dock nöjd med att det blev så, ville hellre lära mig att våga känna att det bara är en fördel om Blomman bjuder. Kände mig väldigt nöjd med dagen.

Jag har haft lite ångest över att Blomman oftast vill lägga om till galopp innan hinder och skjuter iväg, dock fick jag väldigt mycket fina tips av Eva om hur jag skulle göra med sitsen och då blev det bättre. Något kortare tygel och inte så tung och drivande med rumpan. Lättridning och lätt sits enbart sista steget, vilket också gav resultat. Kände mig inte rädd när Blomman ville lägga om heller till galopp, dock vågade jag inte riktigt fatta galopp i tid på studsen. Både jag och Eva trodde dock att hon skulle bjuda mer än hon gjorde och gå över själv tidigare, men min defensiva ridning gjorde väl att hon faktiskt gjorde som hon alltid gör - lyssnar.

Lastningen hem gick toppen, behövde bara släppa henne så gick hon på direkt.


Kommentarer
Hanna

Visst känns det skönt när du lyckas stänga av hjärnan och faktiskt njuta av det som går bra! =D

2011-04-10 @ 11:59:24
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0